måndag 14 februari 2011

saint valentine alltså.
alla hjärtans dag.
ärligt talat så har jag inte mycket åsikter alls om denna kära "påhittade(?)" holiday.
samtidigt som jag tycker att det finns en jäkla massa grejer som är viktigare att fokusera på så tycker jag det är jäkligt fint med valentines.
jag hade faktiskt mina förhoppningar på att få spendera dagen med min fina varg, så blir det dock inte och jag har endast mig själv att beskylla.

hur som haver, citerar isabel som har en väldigt bra saker att saga om herr st. valentin;
"vad du än är: sitt inte hemma och bojkotta en högtid för att den är ”amerikansk och kommersiell”. här i sverige har vi inte så många anledningar att fira, så varför inte passa på när man väl kan? nästa högtid är typ valborgsmässoafton, och om det ens är en högtid är en definitionsfråga. midsommar? julafton? jag är bara överlycklig eftersom alla hjärtans dag och halloween är de enda högtiderna man slipper äta sill."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar