söndag 6 maj 2012

Vem ser du upp till?
ärliga människor som vågar stå för den de är och vad de tycker.

Vad skulle du gjort om du fått in 10 miljoner på kontot idag?
ja, vad skulle jag inte gjort? hade förmodligen skänkt några slantar till någon som behövt det. rest till marocko och israel

Hur ser en dag ut då du är extra lycklig?
då vaknar jag precis när jag själv vill, solen skiner och det är lagom varmt. det är ju alltid en bra grund. sen kan det nog variera lite. ibland vill jag vara hemma och bara vara, läsa böcker och äta god mat. ibland flyter allt bara på, man umgås och träffas människor.

Om du skulle vara ett plagg, vilket skulle du vara då?
ett par precis lagom slitna svarta jeans, tror jag. de passar till allt. förutom strandhäng kanske. men det klarar jag väl mig utan då.

Vilken egenskap listar du högst och lägst hos dina vänner?
mja, ärlighet? vill helst inte bli tagen för givet heller. missunnsamhet är väl inte speciellt trevligt.

Vad ångrar du mest i livet? äh, änsålänge har jag inte så mycket som jag ångrar. försöker iofs inte ångra något alls. det känns lite onödigt. allt man gör känns väl ändå någorlunda rätt precis i stunden man gör det?

Vad är du mest stolt över i livet?
mja, vet inte riktigt vad jag ska skriva här heller. har ju, trots allt, inte uppfunnit botemedlet för cancer än.


Vad önskar du att du hade vetat för…
10 år sedan?
då skulle jag snart fylla 12 och var nog ganska nöjd med tillvaron. ångrar kanske att jag var (är?) en jäkla fegis.

5 år sedan?
då skulle jag snart fylla 17 och ja, vad gjorde man då egentligen? gick i gymnasiet? önskar att jag inte slutat att simma och att jag inte pluggade mer. lat som man var.

1 år sedan?
att alla män är svin (?)

Har du haft någon ”ålderskris”? När, hur, varför osv?
nä, inte vad jag vet iaf. men mina föräldrar skulle förmodligen säga att hela min tonårsperiod var en enda lång "ålderskris". jag kunde väl inte hjälpa att jag var ung och inte hade den minsta aning om vem jag var.

Vad har du för mål i livet.
att vara trygg, frisk och få älska mycket och många människor. har sjukt mycket kärlek att ge lixom. annars basic grejer som att leva ett liv som jag i efterhand kan vara stolt över. typ. inte missa någonting. leva i nuet. jaja.

Nämn de fem lyckligaste händelserna i ditt liv hitills?
ingen jäkla aning. återkommer med de händelserna när jag fått barn och sådant viktigt.

Var känner du dig hemma? landskrona, malmö och köpenhamn. istanbul också kanske, där är det ständigt lagom kaosartat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar