måndag 24 augusti 2009

Måste erkänna att min hjärna saknar skolan väldigt mycket. Den har varit på mig nu den senaste veckan och undrat när jag ska börja ta tag i mitt liv. Tragiskt nog får den höra samma svar om, och om igen; "jag vet inte, snart kanske, typ".
Idag har den dock tagit till en ny och mycket lömsk taktik. Den har nämligen börjat bombadera mitt stackars sinne med tunga (läs jobbiga) frågor om allt från dagsläget i darfurkonflikten, när franska revolutionen startade, exakt när cheops lade fram ritningarna till sin(a) pyramider osv. Läskigt nog funkar taktiken i form av att jag får skuldkänslor alá mount everest och nu har spenderar den senaste timmen med att frenetiskt klicka runt på Wikipedia. Målät är att kväva den kunskapstörstande jäveln med kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar