lördag 6 juli 2013

eftersom att jag är (förmodligen) det största fanet av karnevalmat någonsin tänkte jag slänga ut lite rhimes (nåja) och betygsätta grejerna som hamnar i min tarm under den kommande jubileumsveckan. 

Langos (från den gula bilen)
langos är en komplicerad historia för mig. har för mig att jag och min mor åt den mest perfekta langosen  på midsommartivolit i borstahusen för ett par år sedan och sedan dess har jag inte smakat någon som nått upp den perfektionen som kräver. Tycker bottnen är alldeles för tunn och krispig, var är fluffigheten och det mjuka?
nåväl. en langos slinker ju alltid ner, fluffig eller inte. lite minus dock för att man ständigt smetar ner hel ansiktet när man försöker förtära en sådan liten goding.
4 av 10 limpor.


Nu återstår det att se vad denna lilla lördag har i sin linda. Tänkte utforska matområdet å det grövsta idag. Kan tänka mig någon slags korv eller den där räkbaguetten jag såg någon äta igår.
på återseende kära matmarodörer

(och nej, jag vet inte varför jag är vaken såhär tidigt).

2 kommentarer:

  1. Är langos det enda du har ätit? (Du var inget vidare "fan av karnevalsmat")

    SvaraRadera
  2. nä, har bara inte tagit mig tid att recensera resten än. (ska göra det ikväll, only for you my friend)

    SvaraRadera