måndag 14 september 2009

Imorse när jag lämnade mitt oehört svenska rum för att ta mig de ytterst få meterna till vårt kanske ännu mer svenska kök kände jag att något inte riktigt stod rätt till.
Jag kände trötthet.
Jag var trött på mina morgonrutiner som ser hyfsat likadana ut varje jävla morgon.
Detta resulterade i att jag bestämde mig för att prova på något nytt.
Sagt och gjort gick jag på jakt i kylskåpet för att hitta något nytt, exotiskt, kulinariskt, spännande.
Måste erkänna att jakten till en början gick trögt, jag hittade inte mycket mer än en gammal keso-förpackning, i vilken en hängiven forskare säkert skulle kunna hitta 65 nya svamparter.
Märk dock min förvåning när jag flyttade på keso-äckel-paketet och hittade en burk med jalapeno, som INTE hade passerat sitt bäst-före-datum för sisådär tre år sedan.

Det blev en mycket trevlig morgon med knäckebröd, skinka och jalapenos.
Att läsa Landskrona Posten i lugn och ro medan det pågår en smakexplosion alá mexo, det gillar jag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar